×

Velkommen til Gymgrossisten!

0 0 kr
  • Fri fraktover 500:-
  • Gratis Retur
  • Prisløfte
  • Bonusprodukter

Sections

×

    Gå ned i vekt

    Ved å velge riktig mat og kosttilskudd kan du minimere de negative bivirkningene og gjøre din vektreise til en hyggelig opplevelse.

    Slanking, diett, vekttap – kjært barn har mange navn

    Når det kommer til vekttap finnes det egentlig ingen hemmeligheter, suksessmetoder eller mirakelprodukter som man kan ty til. I teorien er det enkelt og velprøvd regnestykke som gjelder: Å forbrenne flere kalorier enn du forbruker. Dette er en ligning som kan løses på to måter. Enten ved å 1. spise mindre, eller 2. trene mer. Den beste effekten får du, ikke overraskende, ved å kombinere de to faktorene.

    Fem tips fra Personlig Trener Frida Sjöström

    • Når du styrketrener, tenk på at muskelen skal jobbe til utmattelse. Det er de sist repetisjonene som gir resultater.
    • Ha fokus på rett type av mat. Karbohydratene bør for eksempel være mest langsomme og inneholde protein. Som havregrøt, bønner, linser og quinoa.
    • For best mulig restitusjon og effekt av treningen – spis med en gang etter treningen. Sats på cottage cheese og banan eller en proteinshake gjort av myseisolat som Whey-100.
    • Finn en treningskompis og sett opp mål sammen. Gjør utfordringer til morsomme konkurransen. Hvem kan gjør 300 burpees på kortest tid?
    • Den beste treningen er den som blir gjennomført. Om du synes det er vanskelig å trene alene på gym, test gruppetreninger.

    Mat og kosttilskudd for en slank fysikk

    I praksis er det ikke fullt så enkelt. Å ligge på et kaloriunderskudd innebærer at du har mindre energi mens du må kjempe mot sult og søtsug. Det er her et balansert kosthold kommer inn i bildet. Ved å velge riktig mat og kosttilskudd kan du minimere de negative bivirkningene og gjøre vektreisen din til en hyggelig opplevelse.

    En god fettforbrenner gir både energi og demper appetitten slik at du kan trene med samme intensitet. Du trenger ikke å plages av mentalt stressende sultfølelse til tross for at du ligger på et energiunderskudd.

    Andre viktige komponenter i et vellykket vekttap er proteiner og aminosyrer. Disse næringsstoffene er spesielt viktige å innta i tilstrekkelige mengder i dietten siden de motvirker nedbrytning av musklene og gjør at den tapte vekten hovedsakelig består av fett.

    Ta sikte på et daglig inntak av protein tilsvarende 2 gram per kilo kroppsvekt. Minst halvparten av dette bør komme fra "normal mat", mens den resterende mengden kan komme fra f.eks. proteindrikker eller proteinbarer. Proteintilskudd har ulike mengder næringsstoffer, noen har et middels høyt kaloriinnhold, mens andre har et ekstra lavt kaloriinnhold.

    Trening under diett

    Under en diett er tung trening en av grunnstenen for å miste fett og ikke muskelmasse. Følg ditt vanlige treningsskjema, men dra ned litt på mengden. Når man har energiunderskudd kan det være vansklige å restitusjere seg så noen mindre set per økt forhindrer utbrenning.

    Den reduserte treningsmengden gjør at du har mer tid til kardiotrening som øker fettforbrenningen ytterligere.

    Regn ut din energiforbrukning

    Hvis du er interessert i å vite nøyaktig hva ditt kaloriforbruk er, kan du bruke Harris Benedict -ligningen. Det er en gammel men pålitelig utegningsmal som er basert på parameterne høyde, vekt, kjønn, alder og aktivitetsnivå.

    Filter

    Varemerke
    Vis mer + Vis mindre -
    Bruksområde
    Vis mer + Vis mindre -
    Diett
    Vis mer + Vis mindre -
    Form
    Vis mer + Vis mindre -
    Størrelse
    Vis mer + Vis mindre -
    Tidspunkt for bruk
    Vis mer + Vis mindre -

    12 produkter

    per side

    12 produkter