×

Velkommen til Gymgrossisten!

0 0 kr
  • Fri fraktover 500:-
  • Gratis Retur
  • Prisløfte
  • Bonusprodukter

Sections

×
    Utfordringen: Kim vant kampen mot kaloriene

    Utfordringen: Kim vant kampen mot kaloriene

    Kim Jensen har egentlig alltid vært slank. Men en dag viste vekten 12 kg over normalvekten, og da var det på tide å gjøre noe med saken. Som sagt så gjort! I dag er six-packen ikke lenger skjult.
     
    Det hele startet da Kim Jensens partner ble gravid. Søtsuget tok overhånd, hun fikk ”cravings” og begynte å bake cupcakes og en masse andre kaker. Ikke bare én gang, men stort sett hele tiden. 
     
    – Jeg hjalp til med å spise alt dette, og i løpet av åtte måneder gikk jeg opp 25 kg. Jeg spiste også mye junkfood.

     

    Men Kim har alltid vært slank, så det var ikke snakk om å forbli overvektig. Han følte at han måtte gjøre noe med det, og da sønnen Elias Leander ble født i fjor sommer, bestemte han seg for å få en veltrent og sunn kropp igjen. 

     

    – Jeg startet i august og bestemte meg for å ikke gi opp, uansett hvor tungt det kom til å bli.
     
     Før
    Det første Kim gjorde, var å ta kontakt med en venn som er utdannet personlig trener.
    – Jeg visste lite om hva jeg burde gjøre for å nå målet mitt. Så han hjalp meg utrolig mye. Han hadde kunnskapen, og for meg var det bare å gjøre jobben!
    Kims treningsprogram bygger på prinsippet om variasjon. Det endres hver tiende uke og inneholder mange basis-øvelser som benkpress, markløft og knebøy. Når det gjelder maten, spiser han for det meste protein og fett til frokost og lunsj, og protein og karbohydrater til middag og kveldsmat.
     
    – Den største utfordringen var å ikke drikke brus og spise søtsaker og junkfood. Det har også vært tøft å måtte veie og lage all maten. Men når du ser resultatet, har det vært verdt det. Etter et par måneder blir det en rutine, og alt blir mye lettere.
    Kim har gått ned litt over 12 kg siden han startet for noen måneder siden. Han har også redusert fettprosenten fra 17% til 8 %. Og Kim har større mål enn som så:
     
    – Jeg skal fortsette å trene hardt og målrettet og delta i Men’s Physique.

     

    Etter
    Hvilke tips har du for andre som også vil gå ned i vekt og bli mer veltrente?
    Start med maten, det er det som gjør forskjellen. Ta mål av kroppen (mål bein, armer, midje, rundt brystkassen og rundt skuldrene) når motivasjonen daler. Og husk å ta bilder hver måned for å se forskjellen. Det fungerte i hvert fall for meg! 
     
    Kims matinntak per døgn
    (eksempel)
    Frokost  Proteinshake og en ananas.
    Før trening  Proteinshake og 30 g mandler.
    Etter trening  150 g havregryn.
    Kveldsmåltid  250 g kylling, 150 g ris, mager kesam og grønnsaker.
    På en treningsfri dag spiser han omtrent det samme, men mindre kalorier og karbohydrater.
     
    Kims treningsuke 
    Mandag  Lutende benkpress, chins, dips, bicepscurls og mage.
    Tirsdag  Beinpress, utfall, hamstringsheving og tåhevinger.
    Onsdag  Kardio (løping, roing, sykkel).
    Torsdag  Benkpress, chins med vekter, stående løft til siden, shrugs og fransk press. 
    Fredag  Knebøy, bakside lår, rumensk markløft, tåhevinger og mage.
    Lørdag/søndag  Hvile. Går eventuelt tur med Elias.
    Programmet endres hver tiende uke.
     
    Kims kosttilskudd 
     
    Om Kim
     
     
     
    Navn  Kim Andre Jensen.    
    Alder  26 år.
    Bor  Knapstad.
    Jobb  Bilmekaniker.
    Høyde  175 cm.
    Startvekt  87 kg (17 % BF).
    Vekt i dag  75 kg (8 % BF).
     
     
     
     
     

    Relevante artikler

    Velg knebeskyttere som passer deg