×

Velkommen til Gymgrossisten!

0 0,00 kr
  • Fri fraktover 500:-
  • Gratis Retur
  • Prisløfte
  • Bonusprodukter

Sections

×
    Utfordringen: Fra 133 kg til 65 kg

    Utfordringen: Fra 133 kg til 65 kg

    Helenes reise mot drømmefiguren har gått rett frem, selv om den startet i en skikkelig oppoverbakke.
     
    Helene Solberg har alltid likt å trene og være aktiv, og vet at et sunt og balansert kosthold kombinert med trening kan bidra til å gå ned i vekt. Men noe endret seg for åtte år siden da hun ble gravid med sitt første barn. 
     
    – Jeg brukte graviditeten som en unnskyldning for å spise akkurat det jeg ville. Før jeg ble gravid, veide jeg 58 kg, og ved fødselen veide jeg over 133 kg. Det er litt av en kroppstransformasjon, sier Helene og ler.
     
    Men sannheten er at Helene fikk en depresjon. Hun beskriver det som å føle seg innestengt i en kropp hun ikke trivdes med. Som et første skritt begynte hun å gå turer i skogen og foreta små endringer i kostholdet. 
     
    – Da jeg kjente meg klar, begynte jeg på et treningssenter. 
    Også matmessig startet Helene i sakte tempo. De første to årene spiste hun mer eller mindre normal kost og unte seg en ekstra god middag og søtsaker på lørdager. For to år siden fikk hun kontakt med Harald, eieren av Haralds Gym i Oslo, som hjalp henne med å sette opp en personlig kostholds- og treningsplan. 
     
    – Planen fungerer utrolig bra for meg og har gitt resultater. Ingenting skjer av seg selv. Det har kostet blod, svette og tårer, men det er det verdt. Treningssenteret er mitt andre hjem nå!
     
    Helene trener fire dager i uken, men det er mye man skal rekke når man har en partner og to barn.
     
    – Men jeg er så heldig å være sammen med en som har samme interesser og mål som meg. Det gjør det lettere å holde seg til planen. For meg er han en stor motivasjonsboost, sier hun og ler.
     
    Hva var den største utfordringen på reisen?
     
    – Å følge kostholdsplanen. Det å ikke spise brød, var ekstra vanskelig – jeg elsker brød med geitost. En annen utfordring var å ikke spise sjokolade. Så nå baker jeg mitt eget sunne brød og velger kokesjokolade (hvis jeg spiser sjokolade)  med 86 % kakao.
    Helene har store planer for fremtiden:
     
    - Jeg skal komme i enda bedre form enn i dag. Jeg drømmer om å stille opp i en konkurranse i Body Fitness. Jeg trener for å bli en skikkelig ”badass”, haha! 
     
    Helenes treningsuke
    Helene trener en 4-split med onsdager som hviledag.
     Mandag  Rygg, legger og mage.
     Tirsdag  Bryst og triceps.
     Torsdag  Skuldre og biceps.
     Fredag  Bein og rumpe.
    Utover styrketreningen blir det også en del kardio. 
     
    Helenes matinntak per døgn
    (eksempel)
    Helene spiser hver tredje time og fokuserer på å få i seg tilstrekkelig med protein og sunne fettstoffer.
     Frokost  Havregrynsgrøt med Cottage Cheese og valle.
     Under og etter trening  BCAA.
     Lunsj  Brød med magert kjøttpålegg eller makrell i tomat og et glass melk.
     Middag  Kylling, ris og grønnsaker.
     Kveldsmåltid: Torsk eller laks med poteter og grønnsaker, eller omelett med brød.
     
    Helenes kosttilskudd
     
    Om helene
    NAVN Helene Solberg.
    INSTAGRAM @helene__solberg
    ALDER 27 år.
    BOR Hvittingfoss.
    JOBB Student.
    HØYDE 166 cm.
    STARTVEKT 113 kg.
    VEKT I DAG 65 kg.

    Relevante artikler

    Velg knebeskyttere som passer deg