×

Velkommen til Gymgrossisten!

0 0 kr
  • Fri fraktover 500:-
  • Gratis Retur
  • Prisløfte
  • Bonusprodukter

Sections

×
    Chins MED MESTEREN LAW SHALA

    Chins MED MESTEREN LAW SHALA

    Chins er en av de beste øvelsene som finnes for å trene overkroppen. Her er tips som vil få deg til å seire over chinsstangen.

     

    GÅ HELE VEIEN

    ►Dra deg opp til haken er over stangen og senk kontrollert ned til armene er helt utstrakte. Der er det også tyngst og det kreves eksplosivitet for å ta seg opp igjen. Her aktiveres store deler av overkroppens muskulatur og øvelsen oppnår sitt fulle potensial. Unngå juksing ved å jobbe i en rett linje under stangen. Underkroppen holdes i ro og bena bør ikke komme for langt fremover.
     

    VARIER GREPET

    ►Ulike grep på stangen kobler inn ulike muskler. Jo bredere mellom hendene, desto mer arbeider latsen. Med smalere grep involveres flere muskler, som for eksempel biceps og trapezius. Veksle også mellom overhånds- og underhåndsgrep.
     

    TA ENDA FLERE

    ►Når du kommer over ti chins er det på tide å legge på vekter. Heng ca 5–10 kg rundt midjen og forsøk å ta så mange repetisjoner som mulig. Øk antall repetisjoner hver uke. Når du har nådd ti kan du øke vektene igjen. Styrken øker med tiden og du vil da kunne trappe opp på antall repetisjoner uten vekter.
     

    GLEM IKKE RESTEN

    ►Bygg opp et bra grunnlag for å utføre chins mest mulig korrekt. Det krever ikke kun velutviklede lats, men også balanse i kroppen for å holde seg stabil i løftet. Det innebærer at muskulaturen i underkroppen er sterk. Bryst, biceps og bakside skuldre involveres også i øvelsen.
     
    Profilen
    NAVN  Law Shala.
    ALDER  28 år.
    MERITTER  Biceps battle, vant 3 år på rad, senest i 2013 (30 reps, 35 kg).
     
    KOSTTILSKUDD 

     

     

     

     

     

     

     

     

    Relevante artikler

    10 regler for å bygge muskler
    Topp 5 underarmsøvelser
    Markløft – hvorfor alle bør gjøre det!