×

Velkommen til Gymgrossisten!

0 0 kr
  • Fri fraktover 500:-
  • Gratis Retur
  • Prisløfte
  • Bonusprodukter

Sections

×
    ABS, ABS, ABS

    ABS, ABS, ABS

    Vil du ha vaskebrett til sommeren? Her har du øvelser og program som får magemusklene til å "poppe"! Gymgrossisten ambassadør Mathias Dyb viser sine beste tips.

    Mathias sier følgende om sitt program:

    - Dette er stort sett de eneste øvelsene jeg kjører på mage. Jeg holder meg til forholdsvis lave reps 10-15 og alltid 4 set per øvelse. Superset på mage er også veldig bra for å få en god burn og pump.

    Programmet er satt sammen for å ta alle magemusklene, men har hovedfokus på nedre del og sidene av magen, de musklene folk flest sliter med å få frem.

     

    SLYNGE

    Set: 4
    Reps: 10 - 12


     

    Legg deg ned i planke-stilling, med føttene festet i slyngen. Sku føttene bakover, samtidig som du holder ryggen rett. Når ryggen begynner å slippe tak, så presser du knærne opp mot brystkassa og strammer magen.

    Etter min mening verdens beste mageøvelse om du gjør den riktig! Øvelsen er perfekt for å få frem de nederste magemusklene. Øvelsen kan også være med på å styrke øvelser som krever en strek kjernemuskulatur, som knebøy og markløft.

     

    Beinhev

    Set: 4
    Reps: 12

    Trekk føttene oppover mot brystet, minst 90 grader. Hold føttene sammen hele veien. Også en god øvelse for å ta nedre del av magen.

    Progresjon: Om du vil gjøre øvelsen vanskeligere så utfør den med å trekke føttene over hodet. 
    Regresjon: for å gjøre det lettere kan du løfte knærne 90 grader.

     

    Sit-ups med twist

    Set: 4
    Reps: 10 + 10


     

    Hold gjerne armene til hodet, slik at du lar albuene treffe kneet når du skal vri.

    Denne øvelsen tar mest for seg den øvre delen av magen og vil gjøre magemusklene tykkere. For å unngå å gjøre 100 repetisjoner er det viktig å kontrollere pustingen under øvelsen. Når du går opp og strammer magen, skal du puste ut all luften, når du går ned igjen puster du inn.

     

    russian twist med vekt

    Set: 4
    Tid: 1 minutt


     

    Sitt på bakken, løft føttene og skyv vektene til utsidene av magen. Stram magen så mye du kan, men ikke glem å puste godt. En super øvelse som tar hele magen.

     

    twist med pinne

    Set: 4
    Tid: 20


     

    Ha en pinne på nakken (som når du tar knebøy). Bruk armene og magen til å vri kroppen til sidene, så langt ut du kommer. Her er det pusten som gjelder for at du skal få kontakt med magemusklene. Pust ut luften i magen, samtidig som du vrir og strammer magen.

    Når du puster ut luften, strammer du magen. Dette er noe du burde tenke på hver gang du trener mage.

    Følg Mathias på instagram her for inspirerende bilder.

    Vil du ha tips på hvilke kosttilskudd du kan bruke for å nå nye høyder med din trening? Se våre pakkeløsninger her! 

    Relevante artikler

    10 regler for å bygge muskler
    Topp 5 underarmsøvelser
    Markløft – hvorfor alle bør gjøre det!