×

Velkommen til Gymgrossisten!

0 0 kr
  • Fri fraktover 500:-
  • Gratis Retur
  • Prisløfte
  • Bonusprodukter

Sections

×
    3 tilskudd du bør ta denne vinteren

    3 tilskudd du bør ta denne vinteren

    Vinteren er her, og med det kalde været kommer nye treningsmål og unike næringsmessige utfordringer. Her er 3 produkter som fremmer gode resultater og en god helse gjennom vintermånedene. 

    Vinteren er her. En av fordelene med det ruskete været er at det blir desto morsommere å dra på trening. For mange flyttes fokuset fra mer estetiske mål til å gå opp i kvalitativ vekt og øke styrken.
    Nå, akkurat som under den mer diettfokuserte delen av året, er det viktig å spise i henhold til målene sine. Vinteren fører med seg flere unike utfordringer med å oppnå et optimalt næringsinntak. I denne artikkelen presenterer vi tre kosttilskudd som passer spesielt godt under vinterhalvåret.

     

    d-vitaminÅ ikke nevne D-vitamin i denne artikkelen kan nesten sies å være uforsvarlig. D-vitamin er et essensielt vitamin som blant mye annet er viktig for skjeletthelsen, muskelfunksjonen og et optimalt fungerende immunforsvar. I senere år har lave D-vitaminnivåer også blitt koblet sammen med en lang rekke ulike sykdommer. 
    Forholdsvis lite mat inneholder D-vitamin. Vi får i oss litt D-vitamin gjennom fisk, egg og beriket mat som melk og matfettblandinger. På sommerhalvåret er hovedkilden til D-vitamin solen, ettersom kroppen produserer D-vitamin når huden utsettes for solens UV-stråler. Men under vinterhalvåret produserer vi på de nordlige breddegradene nesten ikke eget D-vitamin fordi solstrålene er for svake, og fordi vi nesten alltid har langermede klær på oss. Resultatet er at mange får i seg mindre D-vitamin enn det som er optimalt, og derfor er D-vitamin et lurt kosttilskudd å bruke om vinteren. 

     

    GainerGainer er et klassisk kosttilskudd som vanligvis brukes som et vektøkningsprodukt. En gainer består av raske karbohydrater og raske proteiner i varierende forhold, hvor rundt 25% protein, 65–70% karbohydrater og noen prosent fett er en relativt vanlig fordeling. En gainer gjør ikke at man går opp i vekt i seg selv, men kan gjøre det enklere å gå opp i vekt ved å tilføre mange kalorier sammenliknet med hvor mye det metter. Det gjør det enklere å oppnå kalorioverskuddet som er nødvendig for vektøkning. 

    I tillegg til å tilføre kalorier, forbedrer en gainer restitusjonen. Karbohydratene fyller musklene med energi, og proteinet danner byggesteiner for musklene. Hvis du har planer om å bygge muskelmasse om vinteren, og har problemer med å få i deg tilstrekkelig mye kalorier fra mat, er en post workout-gainer et enkelt og effektivt produkt. Hvis du enkelt oppnår et kalorioverskudd med konvensjonell mat kan du velge et mer kalorifattig proteinpulver etter treningen i stedet.

    kreatinKreatin kan egentlig brukes året rundt, men mange kvier seg for å bruke kreatin under diett siden den gjennom sin væskelagrende effekt øker kroppsvekten. Under vintermånedene er det færre som bryr seg om vekten, og da passer kreatin spesielt godt. 

    Kreatin forbedrer prestasjonsevnen i styrke- og eksplosivitetsbaserte treningsformer som styrkeløft, vektløfting, crossfit og konvensjonell trening på treningsstudio. Den forbedrede prestasjonsevnen fører til at du får bedre resultater. I tillegg til dette har kreatin også direkte muskeløkende egenskaper, takket være sin stimulerende effekt på såkalte satellittceller. Satellittceller er avgjørende komponenter for en god muskelvekst, særlig for deg som har kommet lengre inn i treningen.

    Relevante artikler

    TOPP 5 TILSKUDD FOR CROSSFIT